8. října 2015

3 TIPY JAK SI UDRŽET OPTIMISMUS

A máme tu podzim. Pro někoho (pro mě!) nejkrásnější období roku, na někoho pomalu leze podzimní deprese. Chtělo by to nějakou vzpruhu! A protože jsem se nedávno zúčastnila školení na pozitivní přístup, vyhrála ve firemní foto soutěži a uspěla ve výběrovém řízení na zástupkyni šéfredaktorky internetového magazínu Kultura21, přináším vám tři zaručené tipy jak si udržet optimismus.



1.) Využijte každé příležitosti!


Když byla vyhlášena firemní foto soutěž s tématem vaření a pečení, první co mě napadlo bylo, že bude velká konkurence a nemá smysl se o to tím pádem ani pokoušet. Klasický přístup pesimisty. Pak mi to ale vrtalo hlavou a den před uzávěrkou jsem přece jen požadované 3 fotografie svých receptů poslala. Dopadlo to tak, že jsem vyhrála 2 místa z 5. Jistě, že vám nemůžu zaručit, že to vždy dopadne přesně takhle. Jedno vím ale jistě. Když se o nic nepokusíte, nemůžete čekat, že v něčem uspějete. Rozdíl mezi pesimistou a optimistou je ve využívání příležitostí. Lidé, kteří jsou úspěšní nutně nemusí být inteligentnější nebo zručnější než ostatní. Prostě jen zkusí, co jim život nabízí a ono to nějak dopadne. Už samotným pokusem se vaše šance zvyšují, to dá rozum. Takže až budete příště stát před nějakým rozhodnutím, prostě to zkuste. Ať už je to cokoliv. V každém případě získáte alespoň zkušenosti.


2.) Zapisujte si!


Nezáleží na tom, jestli si zavedete deníček nebo využijete internetový FLOW LÍSTEK. Důležité je, zapisovat si každodenní maličkosti, které vás potěší. Třeba, když vám někdo řekl, že vám to sluší. Nebo se vám povedla uvařit skvělá večeře. Koupili jste si něco hezkého na sebe. Miláček vám ráno uvařil čaj a o víkendu donesl snídani do postele. Je zaručeno, že si tímto způsobem můžete vypěstovat pozitivní návyk. Občas se neumíme z maličkostí dost radovat a možná je dokonce bereme jako samozřejmost. A pak, když máte zrovna horší den, vezmete si svůj zápisník a oživíte si samé hezké vzpomínky. Najednou se cítíte mnohem lépe, že?

3.) Dělejte si radost!


Vím, zní to jako klišé. Jenže kdo z nás má čas zabývat se dostatečně vlastními myšlenkami. Při návalu každodenních povinností. Pokud to navíc máte jako já a staráte se spíše o blaho druhých, než o své vlastní, je o to důležitější si čas od času udělat něčím radost. Myslet na sebe. Dobít energii. Napište si seznam věcí, které máte rádi. Ať už je to dobré jídlo ( a buďte konkrétní. Mango, avokádo, hořká čokoláda...) nebo nějaká aktivita. Já například nedám dopustit na horkou čokoládu v Café Podnebí. Taky miluju koncerty violoncella. Vůni čerstvě mleté kávy z Kafárny u černošky. Procházku lesem... Tak pokud v bodu číslo 2 šlo o flow list, toto bude váš wish list. Seznam přání.



Rada na závěr: Toto jsou dobře známé tipy. Co je důležité? Často si je připomínat. Lidská mysl má totiž tendenci rychle zapomínat.

Krásný podzim!

3 komentáře:

  1. Díky tomu že jsem si s přítelem před lety pořídila do domácnosti a na tripy - myšleno jako výlety filtrační konvici, tak se nám hodně změnilo myšlení co se týká spotřeby třeba plastů a nebo nákupu jednorázových obalů. A ruku v ruce šel právě do našich hlav i optimismus, což je potřeba.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to já si náladu udržuji optimistickou tak, že se snažím neustále něco vařit. Manžel po mně teď třeba chce, abychom si na chalupu vybrali nějaké zahradní grily. Já mu ale neustále říkám, že chci vařit v kuchyni a né někde na zahradě. Zahrada je od relaxace, ne od vaření.

    OdpovědětVymazat
  3. Někde se tady psalo že bychom si měli dělat radosti. Přesně tak, to je nesmírně důležité. Já už si třeba nějaký ten pátek připravuji kávu z moka konvičky a je to neskutečně dobrá věc. Stálo mě to pár stovek a vše chutná tak dokonale!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)