16. února 2014

RAJSKÁ OMÁČKA (jako od maminky)



Vyrostla jsem na omáčkách. Miluju je všechny. Svíčkovou, koprovku, křenovou, játrovou, smetanovou s fazolovýma luskama, kuřenapaprice omáčku, no prostě všechny co si dokážete představit. Dneska to ale bude o rajské! Je totiž strašně jednoduchá, rychlá a zvládne ji každý. Taky si myslím, že k majdě patří jedině knedlík. Já vím, není to moc fit, ale těstoviny do sebe nenasáknou tu chuť a celé kouzlo okamžiku je pryč. Vykašlete se teda na ně a jednou za čas si zahřešte :).

Přiznám se ale rovnou, že knedlíky nedělám. Stačí když ty koupené napařím a jsou ňam ňam!

Recept jsem si upravila ke své chuti. Nevím o nikom kdo používá čerstvá rajčata, ale já se bez nich neobejdu. Přecejen mám pocit, že bez nich je to jen ohřátý protlak.

POTŘEBUJEŠ:

1 lžíce másla
1 lžička oliv.oleje
2 cibule
půl lžičky skořice
250 g cherry rajčat
2 bobkové listy
2 velké rajské protlaky
hovězí nebo zeleninový bujón (když máte vývar, je to pochopitelně pecka!)
pepř, sůl a cukr dle chuti

POSTUP:

Do hrnce dáme máslo a olej (aby se máslo nepřepalovalo) a krátce na něm osmahneme cibule nakrájené na jemno (pokud se vám to nepovede, stejně se bude mixovat :)). Když máme cibuli zpěněnou, nasypeme na ni půl lžičky skořice. A teď to vonííííííííííí :). Vhodíme dva bobkové listy a trošku opečeme. Přidáme nakrájená cherry rajčátka a dusíme pod pokličkou 5 minut. Občas to promíchejte, rádo se to přichytává. Teď to voní ještě víííííc, tak k tomu přidáme oba protlaky, zamícháme a zalijeme třičtvrtě litrem vody. Hodíme do toho kostku bujónu, já dala zeleninový a necháme vařit 15 minut. Pak odstavíme z plotny, vylovíme bobkové listy a obsah hrnce rozmixujeme ponorným mixérem dohladka. Dochutíme solí (bacha, je tam už slaný bujón), pepřem (tím já nešetřím) a cukrem ( když jsou rajčata dost sladká tak nemusíte ani sladit). A to je konec přátelé. Tak je to jednoduché. K rajské se samozřejmě hodí plátek hovězího nebo třeba masové kuličky, případně obligátní plněné paprikové lusky. Nechám na vás, já si dělala pro tentokrát bezmasovou variantu.

Jenom doufám, že potom nebudu vypadat ještě mladší než jsem. Nemuseli by mi příště prodat pivo.


2 komentáře:

Děkuji za každý komentář! :)