23. ledna 2014

Prostřeno!

Není to tak dávno, co jsem vážně přemýšlela o tom, že se do toho pořadu přihlásím. Ona ta výhra není špatná, co si budeme povídat. Moje nadšení a prudké vzplanutí však záhy upadlo. Proč? Kromě toho, jací lidé se do pořadu hlásí a jak podhodnocují a taktizují jsem najednou (po letech vaření pro dva či jednu osobu) zjistila, jak je těžké vůbec sestavit tříchodové menu pro tři lidi a pak vše nachystat a uvařit tak, aby se to dalo po sobě servírovat. Je to dřina!

Jenže jsem to dlužila a tak mi nezbylo nic jiného, než projít tím křestem ohněm a poprat se s tím jak nejlíp umím. Totiž, kamarádka mě už párkrát pozvala na oběd a bylo vhodné jí to vrátit :).

Jak jsem se už zmínila, první problém nastal už u výběru jídla. Původně jsem myslela na italskou kuchyni, ale nelíbila se mi k tomu žádná polévka. Prošla jsem všechny svoje kuchařky a vybírala, co by se k sobě mohlo (aspoň trošku) hodit a nakonec jsou všechny recepty dílem paní Dity Pecháčkové. Jsem totiž hrdou majitelkou kuchařky Albert v kuchyni (od jara do zimy) a Deníku Dity P. Menu bylo tedy nakonec následovné:


HRÁŠKOVÁ POLÉVKA SE ŠUNKOU

1 lžíce oliv.oleje
1 velká cibule nakrájená nadrobno
2 stroužky česneku rozmělněné
400 g brambor
200 g šunky nakrájené na nudličky
1 litr kuřecího vývaru
200 g mraženého hrášku
sůl, pepř

POSTUP:

Na oleji osmahněte cibuli dokud nezměkne a pak přihoďte na chvilku česnek. Vsypejte oloupané brambory nakrájené na kostičky a šunku, míchejte 5 minut. Přilijte vývar a vařte pod pokličkou zhruba 15 minut aby brambory změkly. Na posledních 5 minut dejte do polévky hrášek. Rozmixujte a  dochuťte solí a pepřem. PS: vynechala jsem z tohoto už tak dost jednoduchého receptu brambory. Nemá to žádný hlubší význam než to, že jsem se s nimi nechtěla vláčet :)).

(Foto polévky není. Nějak se to nestihlo = byla totiž tak dobrá, že se po ní zaprášilo. Reklamace byla našemu dvornímu fotografovi předána :D)


TĚSTOVINY S LOSOSEM

400 g těstovin penne
1 lžíce olivového oleje + na pokapání
2 čerstvé filety lososa (doporučuju prodejnu Ocean 48 např. v OC Letmo)
150 g rukoly (já použila bazalku, jelikož rukola prostě nebyla !)
1-1 a půl kelímku zakysané smetany

POSTUP:

Těstoviny uvařte dle návodu na balíčku v osolené vroucí vodě. Mezitím na pánvi rozpalte olivový olej a opečte na něm lososa z obou stran. Stačí pár minut ať ho nevysušíte! Osolte a opepřete. Lehce zchladlého lososa natrhejte na kousky. Penne zceďte, pokapejte olivovým olejem, osolte a smíchejte s rukolou (bazalkou), zakysanou smetanou a přidejte lososa.


CHEESECAKE

450 g smetanového sýra Philadelphia (nebo lučina)
225 g Mascarpone
200 g cukru krupice
2 sáčky vanilkového cukru
4 vejce
2 žloutky
1 lžíce citronové šťávy
120 ml smetany ke šlehání

Korpus:
180 g máslových sušenek
2 lžíce cukru krupice
2 lžičky mleté skořice
60 g másla, rozpuštěného

POSTUP:

Předehřejte troubu na 190°C. Sušenky dáme do sáčku a rozmlátíme třeba válečkem nebo paličkou na maso. Nebo prázdnou lahví od nečeho :D. Potom dáme do misky a zpracujeme s cukrem, skořicí a máslem aby se vše spojilo. Do otevírací kulaté dortové formy (průměr 22 cm) vyložené pečicím papírem natlačíme pokud možno stejnoměrně těsto a dáme péct na 10-15 minut.
Mezitím si připravíme náplň. Smícháme sýr s mascarpone a oběma cukry. Postupně po jednom přidávejte vejce a žloutky. Nakonec přidejte citronovou šťávu a smetanu. Hotový krém nalijte na předpečený korpus, Teplotu trouby snižte na 180°C a dejte péct na 30-45 minut., tak aby byla náplň po okrajích pevná a uprostřed se malinko chvěla. Okraje zežloutnou. Já pekla minimálně těch 45 minut :). Dort nechte vychladit ideálně přes noc. Když nemáte čas, můžete ho baštit i vlažný, ale není to ono. Nakonec můžete dozdobit zakysanou smetanou a ovocem (v mém případě borůvkami).

Navařit jsem teda nakonec zvládla, i když jsem si recepty musela trošku upravit a malinko si u toho zanadávat. Ale důležité je, že to byl moc příjemný večer a že už se těším, až se zase u někoho dobře najím :). Co vy? Vaříte si taky s kamarády?

3 komentáře:

  1. co jsem tak zhlédla pár dílů prostřeno tak se tam hlásí pěkní hajzli samí

    OdpovědětVymazat
  2. Mohla by ses přihlásit, měla bych pak slavnou kámošku, jéééé! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Veru, Bára píše, že se tam hlásí pěkní hajzli (s tím vesměs souhlasím) takže nemůžu (abych nebyla za hajzla) a pak, já myslela, že už trochu slavná jsem i bez toho :D. Just kidding :) :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)