1. července 2013

SYRNÍKY


Se syrníky jsem se poprvé setkala v Bistru Franz, kde je podávají k snídani. Recept mám z retro kuchařky " Jednoduché večeře" a trochu jsem si jej upravila.

POTŘEBUJEŠ:

250 g měkkého tvarohu
sůl
1 vejce
zakysaná smetana
2 lžíce šťávy z kompotu (pokud máte čerstvé ovoce, místo šťávy můžete dát zakysanou smetanu.
2 lžíce cukru
strouhaný kokos
1 lžíci polohrubé mouky
olej (já použila kokosový)
jakékoliv ovoce. Nejlépe čerstvé, ale poslouží i kompot, jako v mém případě.

POSTUP:

Do tvarohu přidáme špetku soli, cukr, šťávu nebo smetanu, lžíci mouky, vejce a tolik kokosu aby bylo těsto správně husté. Pokud nemáte rádi kokos, tak místo něj dáte víc mouky žejo. Těsto lžící naberete, rozplácnete na pánev a placka má mít tak 1 cm na výšku. Pokud se vám lívanec dobře obrací, tak je těsto správně husté :). Smažíme pár minut po obou stranách. Těsto je po upečení uvnitř díky tvarohu krásně vláčné. Hotové placky skládáme na sebe,proložené kousky ovoce. Nakonec si uděláme ochucenou smetanu. Stačí trocha cukru. Porce pro dva hladové jsou 2. Celkem lívanců mi vyšlo 8.

A teď se s dovolením odkutálím...:D Je to sytá záležitost.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! :)